Z cyklu “Odrób lekcję dzieciak”: Masta Ace cz.2

We did it like that and we do it like this
Jak już wspomniałem w pierwszej części „Odrób lekcje dzieciak”, Ace sprawnie radzi sobie w każdej stylistyce. Czy jest to historia „samochodowa”, poznanie kobiety, odpowiedź na diss czy słoneczne lato w Nowym Jorku- Ace radzi sobie z łatwością…
            Właśnie dlatego wielu artystów zaprasza Ace’a do współpracy. Liczne gościnne występy tylko umocniły Ace’a w panteonie gwiazd tej muzyki. Wybrałem najlepsze, a jest tego naprawdę sporo w dokonaniu Ace’a, więc łatwo nie było:
 
Niemiecki DJ, producent i turntablista(znany bardziej z d’n’b niż z rapu) udowodnił, że u naszych sąsiadów potrafią ROBIĆ muzykę. W 2003 roku nagrał album „1973 Recon”. Wśród zaproszonych gości m.in. Souls Of Mischief, Mr.Lif, Akrobatik & Zion, Beat Junkies i oczywiście Masta. Świetny, zbilansowany album, świetne cuty, które dodają smaczku produkcjom. No a Masta pokazuje kto jest kim w tej grze:
„Jestem dziesięć razy lepszy niż twój ulubiony raper
Mam lepsze flow od niego i jego ludzi wokół”(…)
„Twój album jest jak moje pierwsze mieszkanie- bez „ogrzewania” „
 
Klasa sama w sobie Ace’a. Znakomity, „łzawy” bit od samego RJD2. To opowieść o rapie na przestrzeni lat. Jak sytuacja zmieniała się w poszczególnych „porach roku, sezonach”. Reminiscencja w najpiekniejszej odsłonie :
As we spring back to the past, it was all happening fast
We glorified coke and smoking crack in a glass
„When b-boys danced to the latest jam
You could say this man was the greatest fan”(…)
„This is way before SP’s…and MPC’s
And long before CD’s and MP3’s
 
Najlepszy feat Masty. Jeśli sięga się po nieśmiertelny “I’m in love” Wilsona Picketta, to nie można tego spieprzyć. Zdecydowanie DJ Supreme One zrobił dobra robotę. Wizja świata odmiennego niż ten, który widzimy codziennie. Dwaj marzyciele, a w tle sam Martin L. King i jego sen…
Yeah, I wish the President would stop lyin’
Black babies would stop cryin’
And you brothers would stop dyin’
I wish the police would stop killin’
Politicans stop stealin’ and actin’ like they not dealin’
I wish I didn’t get searched when I come through customs
I wish Christians stop beefin’ with Muslims
Wish the poor didn’t have to take welfare
Wish America had universal health care
Po tym kawałku zrozumiałem, że nie mam pojęcia o tym, bez wątpienia…i te bębny!!!
Back in the days i thought rap would never die but i was wrong, it lasted a while but not long!
Słuchać, słuchać, słuchać. “Nauczyciele” prowadzą lekcję w okolicznościach patetycznego chóru Bruna Coulais’a
„Whatever happened to the art of rap?/That part of rap, in fact, is dead and buried like a artifact”
Właśnie tak powinno się “używać” The Supremes. Brawo DJ Theory + Ace, który porównuje swoją karierę do fazy Play Off i musi ją wygrać albo mówi też tak:
„It hurts me to watch the BET awards/I don’t understand the applause, what you clappin for?/and then i ask myself, what you rappin for?/as soon I figure it out, I’ll get back to ya’ll”
Istna kopalnia dobrych wersów i poradnik jak składać punche. I control the stage, since the Golden Age. Świetne skrecze dj Noiza
To sobie chłopaki zrobili barbeque w parku. Ok, Bekay to może nie jest mistrz mikrofonu, a w ciągu kilku minut, złożył hołd chyba całej scenie, ale nie jest to irytujące, a dobrze o nim świadczy. Młody, gniewny, który pamięta o korzeniach. Wciąż, moim zdaniem, poszukuje własnego stylu i wyrazistości-jednak warto zapoznać się z jego albumem. Ace natomiast w czysto laidbackowym stylu tłumaczy nam, że Brooklyn to najlepsze miejsce do znalezienia żony i przybijając pionę z El da Sensei’em…
You know the place!!! Tym razem Masta wyprodukował taki banger…
The Symphony to jeden z najlepszych posse cutów w historii rapu. BDK, Masta, Kool G Rap i Craig G( tak, tak, to ten Craig G „od Ostrego” ) na Dzikim Zachodzie. Wyobrażacie sobie współczesnych, „twardych” raperów, którzy wystąpiliby w takim pastiszu ?W obliczu dbania o wizerunek, a nie o umiejętności i jakość nagrań- to niemożliwe.
Special Ed, Masta i Buckshot połączyli siły. Hymn Brooklynu. Bit produkcji Q-Tipa jest tak hipnotyzujący, że na stałe zagościł w moich uszach. Specjalnie do filmu Spike’a Lee. Ten kawałek jest jednym z najczęściej cut’owanych przez dj’ów. Nieśmiertelne wersy:
We did it like that and now we do it like this
We did it like that and now we do it like this
Go inside your mind and find a time that you miss(…)
My mentality is getting iller, killer
Instinct that’s trying to infiltrate, but wait
I know you wanna enter but I can’t let you in
My mind state’s the maddest, I’m gone with the wind
 
Ktoś jeszcze ma wątpliwości, że Marco to jeden z najgorętszych producentów w tej grze?
Jak już wspomniałem przy O.C, kanadyjski producent wiedział o co chodzi i zaprosił do kawałka dwóch najlepszych undergroundowych MC lat 90. Podobno pieniądz rządzi światem. Jeśli chcecie wiedzieć czy tak jest w rzeczywistości i co się za tym kryje, to posłuchajcie Rollin. Kawałek pozamiatał Masta niesamowitą zwrotką i jego nieśmiertelnym mottem przewodnim:  cash rules everything except me
1Love
Kirk ASE ONE Douglas
Advertisements

Dodaj komentarz

Filed under Odrób lekcję!

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s